Keresés
 
   
 

THEALTER 2009 / Július 24, Péntek

 

Előadás

Webnapló
önkéntes búcsúparty piros úszóház, gudbáj drinkek fesztivál is klózd maszkalandorok márpedig vannak szubjektív best of 2009 málnamártás, anyázás / hmg soror night az ingyenélő ivo, a popsztár frenetikus transz rózsaszín inváziók - ljud arab zsidó keresztény / ágens iskolai erőszak vs vírus egyenlőnek lenni a tárgyakkal - ache idei találós zsina báj déj az összes kerékpáros nem hogy tudnám kinek vagyok - ékezet elhagyott nők zene száll önkéntes hősök négyből négy és beckett csak radikálisan anya és a kirakat madarak, ló, nikkelszamovár a börtönben csillag börtön bomlás barboncás, kőrösi, stikova, menszátor matek donki sho-bo-gen-zo 19 szelet torta (dobos) a tizennyolcadikról már csak kettőt alszunk

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Ágens Társulat (Budapest): Ira (düh)

24. Péntek 20:00     Régi Zsinagóga

60'

„A hatáselemek összessége és sorrendje visszaadhatatlan. (...) Az Ira legjobb, legértőbb nézője Weöres Sándor lenne. Szelíd volt, mint a vulkán. Tudta: kutya dolgok tára a világ. 1938-as színdarabjában, a Theomachiában az a magma bugyborékol, amely hetven évvel később Ágens istenkereső, pokoljáró színpadán, a játék több vallást is adaptáló ateizmusában, istenhiányában éget. Ülne egy sor végén Weöres, és ő csak azt kiabálná ki fejhangon a jegyszedőknek: a Pilinszky Jancsi nem jött el?!”
(Tarján Tamás: Köldökzsinórból flagelláns korbács, Népszava, 2009. február 14.)

„Ágens konokul önmagából építkező nagy világszínházában ezúttal régi-új témája felé fordult: az idő, a szerelem, a szexualitás, a zene meg az írás körül tett vizsgálódásainak színes-szagos esszenciája a MU-ban bemutatott, majd az AKKU-ba költöztetett Ira – Düh.
Ágens színpadi művészetében az nyűgöz le sokadszor is, ahogyan a hétköznapit, a mindannyiunk által megtapasztaltat gyúrja és alakítja, hajlítja és tömöríti saját kénye-kedve szerint.”
(Jászay Tamás: Haragban a világgal, revizoronline.hu)

„Shakespeare-től keleti pszeudo-rituálékig megannyi elemből áll, szövetik össze az Ira anyaga. Dermesztő, erősen szexuális töltetű, mondén, mégis hideg képek provokálnak, s az éteri harmónia hangzása csitítja a kegyetlen jeleneteket. Az elmaszatolt lélek, az elmaszatolt én szikrázik fel a teljességet szimbolizáló, ám félkészen széjjelkent mandala-rajzolaton. (...) Ágens felkavar, felzaklat, ami a mában egyre nagyobb kihívásnak számít, ám neki többször sikerül.”
(Halász Tamás: Nem leányálom, kultura.hu)

Ágens előadásait számos alkalommal láthatta a szegedi közönség a THEALTER fesztiválokon, illetve a MASZK tavaszi-őszi programsorozatain. Az énekesnő énekesi pályafutása kezdetén szólóban vagy minimál zenei kísérettel, rövidebb improvizációkkal lépett fel évente egy-két alkalommal kiállítás-megnyitókon és művészeti fesztiválokon. Egyedi, különleges produkcióit látva-hallva hamarosan sorra kérték fel kőszínházak és alternatív társulatok zeneszerző társával, Boudny Ferenccel közösen zeneszerzőként, illetve énekesként, később pedig már színészként-énekesként is színpadra lépett. E közös munkák eredményeképp jutott arra a felismerésre, hogy összművészeti előadások létrehozásával szeretne foglalkozni. Időközben kortárs és klasszikus zenészekkel és saját kortárs opera előadásaival is koncertezett. Az utóbbi években állandó alkotótársaival, főként Gergye Krisztián táncos-koreográfussal és Tasnádi József képzőművésszel közösen a zene, a kortárs tánc, valamint a látvány tökéletes egységét keresi.

szereplők: Ágens, Madák Zsuzsanna, Philipp György
jelmeztervező: Szűcs Edit
zene: Cser Ádám, Árvai György
mandala-rajz és kivitelezés: Philipp Judit
maszk: Károlyi Balázs
hang: Boudny Ferenc
fény: Kormosói Róbert
produkciós vezető: Kulcsár Viktória
koreográfus: Gergye Krisztián
író, rendező: Ágens

Támogatók: NKA Színházi Szakkollégium, OKM, Gergye Krisztián Társulata

www.agens.hu


A galéria megtekintéséhez kattintson a képre
 
Az oldal tetejére
 

2018 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció