Keresés
 
   
 

THEALTER 2012 / Július 29, Vasárnap

 

Előadás

Webnapló
csak tíz év múlva ne ez a dal legyen alszunk rá egyet... téli utazás a kaposváriakból balta luxus csárdáskirálynő és zombik a nézőtéren hangállam - én zene nélül soha a legjobb előadás: csontbrigád hősök, hétköznapiak megvillan családi pótlék cipőtrend a bűvös mondat blú iz red szong mit nézzünk ma? mindent! én kérekelnézést1 férfibarátságról az athéni timon veretes párbeszéd a fesztiválbarátság égisze alatt hmg/halálra táncoltatott gagarintól steinerig - nagyon szubjektív kis esti hmgs zene u21 hivatalos megnyitó szophoklész reggelire u21 megnyitó előtti megnyitó

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Bitef Teatar (Szerbia) & Grad Teatar (Montenegro): Isteni színjáték

29. Vasárnap 21:00     Régi Zsinagóga

75'

táncolják a Bitef Táncegyüttes tagjai: Ašhen Ataljanc, Nikola Tomašević, Strahinja Lacković, Miloš Isilović, Uroš Petronijević, Ana Ignjatović Zagorac, Nevena Jovanović, Milica Jević
zene: Borut Kržišnik, Milko Lazar
színpadmester: Ljubomir Radivojević
fény: Dragan Đurković
hang: Miroljub Vladić
jelmeztervező: Maja Mirković
jelmeztervező-asszisztens: Biljana Tegeltija Bojanić
balett-tanár: Marija Janković
koncepció, koreográfia, színpadkép, fényterv: Edward Clug

„Az ötlet, hogy megcsinálom az Isteni színjáték táncos változatát, egy meglehetősen csábító öngyilkossági kísérletre hasonlított.
A sors iróniája, hogy az indítékot éppen Dante személyes „öngyilkossági kísérletében” láttam. Kíváncsi vagyok, ha Dante még élne, vajon vállalkozna-e ismét egy túlvilági sétára, és hogy nézne ki most az isteni birodalom?
A poéma felépítése szerintem hasonló maradna: a lélek állapotának három különböző szintjére tagolódna, valószínűleg kibővülne néhány elegáns, modern bűnnel, melyek súlyosságuknál fogva valamelyest átrendeznék a meglévő bűnök sorrendjét. Sok mindent megváltoztatna az idő, de meggyőződésem, hogy egy dolgot sohasem: a Beatrice iránt érzett szerelmet.
Ebből a dantei szerelemből szeretnék egy falatkát időtlen időkig rágcsálni, majd lassan lenyelni és hosszú, mély álomba merülni.”

(Edward Clug)

A Bitef mindössze két éve működő Táncegyüttese a 2011-es THEALTER fesztiválon mutatkozott be a magyarországi közönségnek nagy sikerrel Othello című előadásával. Új darabjuk ismét egy irodalmi klasszikust dolgoz fel egy abszurd, szürreális, néhol hipnotikus hatású, különleges látványvilágú előadásban.

Edward Clug román származású táncos-koreográfus 1991 óta dolgozik Szlovéniában, 2003 óta a maribori Szlovén Nemzeti Színház balett igazgatója. Balett-táncosként végzett, de az utóbbi évtizedben koreográfusként teljesen egyedi stílust alakított ki a klasszikus balett és a kortárs tánc technikáinak ötvözésével, ennek köszönhetően a maribori társulat előadásai meghívást kaptak a világ számos neves színházi fesztiváljára, és Clug maga is sok európai balett-társulatnál koreografált vendégművészként.

A Belgrádban működő Bitef Színház célja, hogy ösztönözze és népszerűsítse az új színházi stílusokat, törekvéseket, teret nyisson olyan alkotói és művészi tevékenységeknek, melyek a hagyományos színházi konvenciókkal szemben az új színházi kifejezésmódok és stílusok megteremtésén munkálkodnak. A kiváló táncosokból álló Bitef Táncegyüttes a Bitef Színház keretein belül működik két éve, ez alatt az idő alatt kilenc táncelőadást állítottak színpadra, számos helyen turnéztak a régióban és módjuk volt neves hazai és külföldi  koreográfusokkal is együtt dolgozni.

www.bitef.rs/teatar





A vendégjáték Szeged MJV és az NKA támogatásával jött létre.

Az előadást támogatta:

Szeged MJV Önkormányzata

Nemzeti Kulturális Alap

A galéria megtekintéséhez kattintson a képre
 
Az oldal tetejére
 

2018 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció