Keresés
 
   
 

THEALTER 2016 / Július 24, Vasárnap

 

Előadás

Webnapló
férfitestek barátságdarab: mary és max közöny! balog tollából 150 perc téboly tudta 2 tudta? dehogy tudta igen, a halak alszanak makrancos - amikor belső istennőm egyszerre sír és mosolyog persze, hogy nem alberto kisfeszt van arturo ui - védjük meg a karfiolokat!

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Stereo Akt (Budapest): Etikett avagy A tökéletes ember - természetfilm egy beszélő szobában

24. Vasárnap 21:00     Régi Zsinagóga

90'

alkotók, előadók: Boross Martin, Julia Jakubowska
narrátor: Terhes Sándor
szöveg: Boross Martin, Téri Gáspár
hang-design, zene: Bartha Márk, Tóth Szabolcs
látványtervező: Kálmán Eszter
fény: Kocsis Gábor
technikai munkatárs: Szapu Márk
dramaturg, rendező munkatársa: Téri Gáspár
produkciós asszisztens: Török Tímea, Varga Brigitta
producer: Rácz Anikó
rendező: Boross Martin

Az Etikett egy színpadi természetfilm és divatbemutató. A nézők vendégségbe érkeznek, de abszurd illemtanóra lesz belőle. Vagy jobbat mondok: utazás a koponyánk rejtett, ösztönök uralta zugai körül. Az utazás során kéjelgés, zabálás, toporzékolás és párviadal útján tanulunk rendesen szorongani, viselkedni, megfelelni - a legnagyobb szintű politikai korrektség és illendőség mellett. Szeretnénk jók lenni. De a jó nem elég, tökéletesnek kell lenni. Nem elég tökéletesnek lenni, azt meg is kell tudni mutatni.
Két főhősünket úgy figyeljük meg, mintha egy terrárium üvegén belül léteznének. Szavaikat nem halljuk, csak a mozdulataikat látjuk. A hangtalan sírásukat, néma üvöltésüket. De nem maradunk le semmiről, mert egy mindentudó Pilóta gondoskodik rólunk és mindent hallhatóvá tesz számunkra a saját rádiós rendszerén, a nézők fejhallgatóján keresztül. De vajon biztos, hogy mindenki ugyanazt hallja?


Fotó/photo: Bartha Máté

A STEREO Akt kortárs színházi műhelyt Boross Martin rendező és Rácz Anikó producer alapította 2013-ban. Azóta hat színházi és helyszínspecifikus előadást, valamint számos egyszeri akciót hoztak létre magyar és nemzetközi szakmai szervezetekkel együttműködésben. Különösen nagy hangsúlyt fektetnek a nézővel kialakított viszonyra, a nézők élményalkotó szerepére, az előadások esemény-szemléletűségére. Fontos számunkra a társadalmi szerepvállalás, gyakran vonnak be civileket munkáikba, akár szereplőkként is. Előadásaik egyedi szerzői koncepciókra épülnek, de az előadások struktúrája és szövege minden esetben az adott projekt alkotóstábjának munkája. Hitük szerint a színház esemény, a néző résztvevő, az esemény lényege pedig a résztvevő valóságának és az alkotó fantáziavilágának találkozása. Csak résztvevők vannak, a részvétel lehetősége pedig ajánlat. A STEREO Akt előadásainak tartalmi esszenciája a közönség és az előadók – akár hallgatag – párbeszédéből születik meg.

„Milyen a tökéletes ember? – ezt boncolgatja a Stereo Akt legújabb előadása. Vagy mégsem. Merthogy tökéletes ember nincs. Akkor viszont azt boncolgatja, hogy miért nincs, vagy hogyan nincs, ha már mindenképpen boncolgattatni akarjuk. De talán leghelyesebb azt mondani, hogy minket boncolgat, merthogy nem maradunk közömbös szemlélők, részeivé válunk az előadásnak. Ez a Stereo Akttól annyira nem szokatlan. Aki látta például a Felülről az ibolyát című előadásukat, az tudja, miről beszélek. Ott a szereplők és a nézők kollektív élveboncolásával volt dolgunk. Az új produkciójuk, az Etikett avagy A tökéletes ember valami hasonlót tesz.
Az ötletadó egy 1967-es kisfilm, melyet Jørgen Leth rendezett, címe A tökéletes ember. (Fent van a YouTube-on, noch dazu magyar felirattal és csak 13 perc, tessék megnézni!) A film műfajilag valahol egy angol nyelvlecke és egy termékbemutató között rekedt félúton. Termékünk a tökéletes ember: az orra, a szeme, ahogy jár, ahogy táncol, ahogy elesik. Mindez persze irónia, mondanom sem kell. A tökéletes ember ugyanis csak a fogyasztói társadalom fikciója, egy termék, amelyet megpróbálnak eladni nekünk, vagyis általa próbálnak tökéletessé tenni minket. Nem fog menni. (…) Nem könnyű előadás az Etikett. Rá kell érezni, meg kell tanulni a szabályai szerint játszani. Nem lehetünk „csak” nézők, mert mi is alakítjuk. Egy kicsit olyan lesz, amilyenné mi tesszük. Ha rájövünk erre, élvezni fogjuk a játékot.”
Kiss Csaba: Lehull az álarc, prae.hu

www.stereoakt.hu

A produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett Staféta program keretében valósult meg.

Támogatók, produkciós partnerek: Staféta, Budapest Főváros Önkormányzata, Füge Produkció, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, Ludwig Múzeum

Korlátozott nézőszám!

 
Az oldal tetejére
 

2018 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció