Keresés
 
   
 

THEALTER 2016 / Szeptember 23, Péntek

 

Előadás

Webnapló
férfitestek barátságdarab: mary és max közöny! balog tollából 150 perc téboly tudta 2 tudta? dehogy tudta igen, a halak alszanak makrancos - amikor belső istennőm egyszerre sír és mosolyog persze, hogy nem alberto kisfeszt van arturo ui - védjük meg a karfiolokat!

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Gulyás Anna (Budapest): Makrancos

23. Péntek 19:30     Régi Zsinagóga

50'

Előadók: Asztalos Dóra, Stohl Luca, Frigy Ádám, Krizsán Dániel
Zene: montázs
Látvány: Tibor Nagy Grosso, Galkó Janka
Koreográfus: Gulyás Anna

Shakespeare A makrancos hölgy című komédiája a mai korba helyezve egészen érdekes látleletet ad. A két teljesen eltérő temperamentumú nő párkapcsolatának alakulását végigkövetve megkérdőjeleződik a klasszikus alaphelyzet: a naiv, simulékony húg az érte feltétel nélkül rajongó férfi mellett végül boldogabb lehet-e, mint a megközelíthetetlenné keményedett nővér azzal az emberrel, aki mindenáron a nő teljes személyiségét akarja látni?

Bízni bárkiben is manapság szinte lehetetlen. Jobb volna, ha inkább feladnánk, s a nyugalmat, a rutint keresnénk, magunknak őrizvén gyengeségeinket. Vagy dönthetünk úgy, hogy elvállaljuk az erőpróbát és az esetleges sérülést, hogy önmagunkat fel nem adva, de a másik fél lehető legőszintébb elfogadásával akarjuk megismerni azt, aki végül többé válhat számunkra, mint a saját félelmünkhöz való ragaszkodás.
A táncelőadás a darab karaktereire fókuszál és a lélektani okokat vizsgálja a cselekmény alakulásának szempontjából.

„Gulyás Anna valóban mélyen megmártózott A makrancos hölgy két domináló, ellentétes női karakterében, ám nem volt szándékában a figurákról Shakespeare-hű elemzést színpadra vinni. Sokkal inkább az érdekelte, hogyan lehet e két női archetípust aktualizálni, vagyis a mában is érvényes és időszerű jelenségüket mai eszközökkel bemutatni. [...] Bár egy négyszereplős kapcsolati drámát tényleg szinte bárhonnan lehet eredeztetni, Gulyás Makrancos-választása mégsem tűnik felszínesnek és indokolatlannak. A koreográfiában ugyanis a vívódó szerelmespárok harcai mellett megtaláljuk a makrancosság esszenciáját is, legalábbis erre utaló jegyekre szép számmal rácsodálkozhatunk az előadáson.”
Kutszegi Csaba: Mikor szabad mosolyogni?, Táncművészet, 2015. tavasz



Gulyás Anna szabadúszó koreográfus, táncművész. Kőszínházi és önálló produkciók mellett utcai performanszokkal, improvizációs színházzal is foglalkozik. Táncművészként neves hazai alkotókkal dolgozik együtt (Bozsik Yvette Társulat, Közép-Európa Táncszínház, Duda Éva Társulat), valamint külföldi koprodukciókban, projektekben is aktívan közreműködik.

www.pro-cult.com/hu/artists/gulyas-anna

A Pro Progressione előadása.
Támogatók: NKA, EMMI, Pro Progressione

Jegyár: 1000 Ft

 
Az oldal tetejére
 

2018 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció