Moment – Zavod EN-KNAP (Szlovénia)
Hős 2.0 – Az előadások előadása
70 perc
18
próza
08.06. kedd, 22:30-23:40
Régi Zsinagóga Helyszín
2000 Ft

Előadók, alkotók

Szerzők és előadók: Uroš Kaurin, Vito Weis
Dramaturg: Katarina Stegnar
Videó: Boris Bezić

Leírás

Ha nem gondolod azt, hogy te vagy a legjobb színész, ne lépj többé színpadra! Ha szerinted az az előadás, amit készítesz, nem a legjobb előadás, ne dolgozz rajta tovább! Ha nem hiszed, hogy beválogatnak egy fesztiválprogramba, ne is jelentkezz! Erről szól a Hős 2.0 – nem csak hisszük, hanem teljesen és vakon meg vagyunk győződve arról, hogy a Hős 2.0 Az Előadások Előadása.

A diadal felé vezető úton csakis egymásra számíthatnak. Üres tér, fények és két színész. Hősök. Mindketten főhősök. Mindketten síkra szállnak a közönség kegyeiért, bármi áron. Megalkuvást nem ismerő harcosok, akik minden akadályt leküzdenek, hogy létrehozzák a legnagyszerűbb alkotást, a mesterművet.

A Hős 2.0 fő témája az ambíció. Ehhez alaposan megvizsgálják a színházat: hogyan csinálják, hogyan fogadják be, hogyan adják elő. Az előadás metaszínházi jellege őszinte és nyitott. A két előadó mindent önállóan csinál. Az őszinte és szellemes modus operandi számukra egy színházi modus vivendi. Két meztelen színész, akik levetkőztek mindent, kivéve azt a vágyat, hogy létrehozzák Az Előadások Előadását.

Uroš Kaurin és Vito Weis a fiatal szlovén színészgeneráció elsőrangú képviselői. Színészként, mozgásművészként és színházi alkotóként is sokoldalú és díjazott művészek (megkapták a kiemelkedően tehetséges fiatal színészeknek adható Borštnik-díjat), több szlovén kőszínházzal és független társulattal (pl. Slovensko Mladinsko Gledališče, Via Negativa, Ljubljanai Táncszínház) dolgoztak együtt. Kiemelten fontos számukra a kutatás, kísérletezés és a tanulás, folyamatosan keresik az önkifejezés újabb és újabb lehetőségeit. Az előadásban nyújtott alakításukért 2018-ban elnyerték az 53. Maribori Színházi Fesztivál legjobb színész díját.

„A következő pillanatban pedig máris előttünk áll a színész teljesen meztelenül és meztelensége hatásának teljes tudatában. Itt nincs mi mögé elbújni, de nem is akarnak. Provokálják és zavarba hozzák a nézőket egészen addig, amíg a meztelenség hangsúlytalanná nem válik és elkezd jelmezként funkcionálni. Ez a folyamat meglepően rövidnek bizonyul, ugyanis a humor, és az abból fakadó nevetés, amely az előadás szerves része, gyorsan feloldja a nézők zavarát. És amint a közönség megszokja a meztelen testek látványát, már egy emberként figyel és szórakozik a monológok monológján. Azon a monológon, amely minden illúziót szétoszlat, színészi technikákat leplez le, miközben egyszerre alkalmazza és kineveti a színházi kliséket […] tele van iróniával, öniróniával és persze humorral is.”
Máthé Barbara: A kendőzetlen igazság: Hős 2.0 Az előadások előadása, TESZT blog

 

Támogatók: Szlovén Kulturális Minisztérium, Maribor város önkormányzata

 

Angol nyelven, magyar felirattal.

Az előadás explicit meztelenséget tartalmaz.

Felhívjuk nézőink figyelmét, hogy az előadásban stroboszkópot használnak.

Vissza