Szabó Veronika (Budapest)
Queendom
80 perc
Szabó Veronika
18
performansz
08.08. csütörtök, 18:00-19:20
Régi Zsinagóga Helyszín
2000 Ft

Előadók, alkotók

Előadók-alkotók: Borsos Luca, Julia Jakubowska, Kemény Rozália, Lakos Fanni, Lori Baldwin, Makra Viktória, Sarah Günther, Szabó Veronika
Jelmez: Ádám Anna
Fény: Bredán Máté
DJ: Vida Vera
Zenei szerkesztő: Somló Dávid
Konzulensek: Ladjánszki Márta, Vadas Tamara Zsófia
Produkciós és turnémenedzsment: Sín Kulturális Központ
Koncepció, rendező: Veronika Szabó

Külön köszönet: Czakó Máté, Cserne Klára, Rózsavölgyi Zsuzsa, Vavra Júlia

Leírás

„Vannak, akik ezt így egyszerűsítik: a férfi cselekszik, a nő megjelenik. A férfiak nézik a nőket. A nők a mások által nézett önmagukat figyelik. Így változtatják tárggyá magukat, elsősorban a tekintet tárgyává: látvánnyá.”
John Berger: Mindennapi képeink

Nyolc lény, nyolc női test. Szüzek, királynők, bölcsek, anyák és harcosok. Megjelennek neked és általad. Megelevenednek fantáziáidból és visszaveszik, ami az övék.
A Queendom a kortárs színház, a fizikai színház és a dragshow-k metszéspontján egyensúlyoz. Improvizációkra épül előre lefektetett játékszabályok mentén, így minden este új előadás születik, amelynek a nézői jelenlét fontos alkotója. Női és férfi ábrázolásokat vonultat fel a reneszánsztól a mai popkultúráig. Szerepeket mutat be és vetít egymásra, amíg a határvonalak elmosódnak, és a néző tekintete rajzolhatja őket újra.

„Az improvizációra és az érezhetően alapos előzetes egymásra hangolódásra építő, ám a rendező játékszabályait szigorúan betartó tombolásban felsorakoznak a női (és férfi) test ábrázolásának különböző korszakai a reneszánsz festészettől a popkulturális ábrázolásokig. Észre sem lehet venni, mikor fordul át parádés, felszabadító nevettetésbe az egész, miközben végig nagyon tudatos és koncentrált is marad. Egy fordított transzvesztita show mutat végül kegyetlen, bátor és mulatságos tükröt, egyben kiutat testünk és társadalmilag ránk rótt magatartásmintáink fogságából. A Csiky Gergely Színház nagytermében sírtak az ültető nők, bravóztak a férfi kollégák, éljeneztek a helyi fiatalok. Rajtam pedig azóta is kapunyitási pánik, és öröm, hogy pihenhetnek a méhek, az új paradigma megszületett.”
Artner Sisso: A tizenegyesről, szinhaz.net

„A zsenialitása a Queendomnak nemcsak abban rejlik, hogy az adott blokkban a férfitekintet elvárásának megfelelő nőszerepet mutatja meg, hanem egyszerre a színész, a performer kitett helyzetét is tematizálja. A színpadon nincs hova elbújni, nem lehet kilazulni, a performer – akárcsak a szexista társadalomban a nők – folyamatosan a nézés aktusának van kitéve. A Queendomban az is megtörténik, amit a tökéletesség, a komponáltság miatt amúgy nem látnak sem a férfiak, sem az előadásra beülő nézők. [….] Ezek a lányok a felvett ártatlan lány, a szépségkirálynő, a reneszánsz grácia, a pornódíva és a girlfighter szerepeiből fricskát mutatnak nekünk, az illúziót már azzal is szándékosan lerombolva, hogy előttünk, nyílt színen vetkőznek és öltöznek a ruhakupacokból, mindent eltúloznak, hamisan énekelnek, ripacskodnak, parodizálnak és karikatúrát festenek arról a valószerűtlen és természetellenes képről, amelyet a (férfi) társadalom elvárásai hoztak létre a nőről.”
Pálffy Zsófi: No Bra Day, kutszelistilus.hu

 

Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap, L1 Egyesület, EMMI, Műhely Alapítvány, Sín Kulturális Központ, Artus Stúdió, MU Színház

 

Az előadás explicit szexualitást és meztelenséget tartalmaz.

Vissza